Tuesday, March 3, 2009

Jadual Retreat di Putri karmel ( March - June 09)

Ini adalah jadual retreat yang saya ambil dari web Kongresrasi Putri Karmel dan Brother CSE

6–8 MAC
Retreat Mengatasi Kelemahan

Membantu seseorang untuk mengenal dosa-dosa pokok yang mengikat jiwanya dan melemahkan kepribadiannya dan menerima Sakramen Pengampunan dan untuk membebaskannya.

19-22 MAC
KEM BELIA

Memberi perhatian khusus bagi belia sehingga mereka dapat mengalami kasih Tuhan secara mendalam dan diperbaharui hidupnya, supaya dapat diarahkan untuk menjadi tiang-tiang Gereja dan garam dan terang bagi sesama.

24-26 APRIL
Retreat Penyembuhan Pohon Keluarga

Membantu keluarga-keluarga yang mempunyai masalah dari ikatan-ikatan dosa keturunan, meninggal tidak wajar atau diganggu dari kuasa kegelapan serta penyakit keturunan, supaya disembuhkan, dibebaskan dan dipatahkan dari segala gangguan mulai dari nenek moyang.

1-3 MEI
Retreat Penyembuhan Batin

Membantu seseorang untuk mengenali pengalaman-pengalaman pahit di masa lampaunya dan memohon kepada Tuhan Yesus untuk menyembuhkannya, supaya menjadi lebih bebas dari ikatan-ikatan luka-luka batinnya itu dan berkeperibadian lebih menarik.

29-31 MEI
Retreat Karunia Roh Kudus

Membantu seseorang untuk mengenali karunia –karunia Roh Kudus dan menggunakannya dalam melayani Tuhan dan sesama secara lebih efektif.

5-7 JUN
Retreat Doa

Membantu untuk mempelajari beberapa metode cara-cara berdoa dan memahami doa yang berkenan di hadapan Allah, serta bagaimana untuk dapat berdoa setiap waktu.

19-21 JUN
Retreat Penyelenggaraan Ilahi

Membantu untuk semakin mengenali rencana dan kehendak Tuhan dalam setiap peristiwa hidupnya dan bagaimana menjalani hidup ini dengan penuh kebahagiaan seturut bimbingan Tuhan.

Kepada sesiapa yang berminat, silalah selalu berhubung dengan Saudari Flevia Johnny atau Saudara Marcellus Marcus. Diorang selalu pergi sana tu...

Anda juga boleh mencari lebih banyak maklumat dengan melayari web Putri Karmel di www.holytrinitycarmel.com/sabah/ atau email mereka di pkarmsbh@yahoo.co.uk

No comments:

Post a Comment